Μόνικα Βίτι – 1964
Υπάρχει κάτι φριχτό σ’ αυτή την πραγματικότητα που δεν το γνωρίζω και κανένας δεν μπορεί να μου το εξηγήσει…
Giuliana – Η Κόκκινη Έρημος
Τέταρτη ταινία έγχρωμη αυτή το φορά, στο ίδιο θέμα της Αποξένωσης των τριών προηγουμένων: “Η Περιπέτεια” ’60, “Η Νύχτα” ’61 “Η Έκλειψη” ’62. “Η Κόκκινη έρημος” ’64, έρχεται να συμπληρώσει την τριλογία της Αποξένωσης κατά τον Αντονιόνι. Εδώ θέμα η βιομηχανοποιημένη εποχή, οι αποστάσεις στις σχέσεις – είτε συζυγικές είτε εξωσυζυγικές. Η Τζουλιάνα ζητώντας μια διέξοδο απ’ τον βαρετό γάμο της εμπλέκεται σε μια σχέση που κι αυτή δεν θα μπορέσει να δώσει λύση στο υπαρξιακό της αδιέξοδο: “ποια είμαι, που βρίσκομαι, τι γυρεύω…”
Τρία είναι τα ατού της ταινίας Ο φυσικός περίγυρος με τις αντιθέσεις του, η παραλία με τα απροσδόκητα φυσικά αντικείμενα, ο βιομηχανικός χώρος του εργοστασίου βαριάς βιομηχανίας (η βιομηχανική κατά Αντονιόνι εποχή), η σαγηνευτική παρουσία της Μόνικα Βίτι. Κι όλα αυτά σε μια εξαιρετική φωτογραφία με κυρίαρχο το κόκκινο χρώμα σε πολλές σκηνές – ιδίως των επιβλητικών φουγάρων του εργοστασίου με τη φωτιά να καίει ψηλά.
Η Ταινία Κόκκινη Έρημος /Deserto Rosso
- Τίτλος: Κόκκινη Έρημος (Deserto Rosso)
- Σκηνοθεσία: Michelangelo Antonioni
- Σενάριο: Michelangelo Antonioni, Tonino Guerra
- Πρωταγωνιστούν: Monica Vitti, Richard Harris, Carlo Chionetti
- Έτος: 1964
- Είδος: Δραματική
- Διάρκεια: 117΄
- Τιμητικές διακρίσεις (Κυριότερες): Χρυσός Λέων, Κριτικών, Νέου Σινεμά – Βενετία 1965
- Τόποι γυρισμάτων: Σαρδηνία (Spiaggia Rosa)
- Χρώμα: Έγχρωμη
- Αξιολόγηση: 💛🧡🧡🧡
Ο Richard Harris, προειδοποίησε τον David Hemmings κατοπινό πρωταγωνιστή της ταινίας του Αντονιόνι Blow up (1966), για τις προβληματικές σχέσεις με τον Antonioni κατά τα γυρίσματα της ταινίας καθώς μάλωσε μαζί του πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα και τον απέλυσαν, γι’ αυτό στην πορεία, τον αντικαθιστά άλλος ηθοποιός που τον βλέπουμε μόνο από πίσω.
Απομνημονεύματα David Hemmings
Η Μόνικα Βίτι απεβίωσε το 2022 σε ηλικία 90 - στις 22 Φεβρουαρίου.
Μαζί με τον Φελίνι, τον Κουροσάβα, ο Αντονιόνι (1912-2007) θεωρείται εκ των θεμελιωτών της μοντέρνας αφηγηματικής στον κινηματογράφο.